4 Ağustos 2015 Salı

Football Manager'da Başarılı Olmanın Yolu "Altyapı" - 2. Yazı

İkinci yazımla tekrar karşınızdayım arkadaşlar. Football Manager'da Başarılı Olmanın Yolu "Altyapı" serisi umarım uzun bir süre sizinle buluşacak, bunun sağlayıcısı olan "Tugay Cem Evci" kendisi gerçekten çok hırslı ve zeki bir arkadaşım. Ona bana bu fırsatı sağladığı için teşekkür ediyorum.

Öncelik olarak şunu söylemek istiyorum; umarım yazımı okumuş/değerlendirmiş... Beğenmişsinizdir.


İş güç peşinde olmayan, okumayan / tek derdi hayatta kalma mücadelesi olan bir insanın bile "engin bir futbol bilgisi" olduğu yerdir Türkiye. Herkes, her şeye yorum yapar. 

"O hakem onu nasıl görmez ya?"
"Hoca Sabri'yi niye kadroya alıyorsun?"
"Yok arkadaş o topçuya, o para verilmez."
Güncel olduğu için ekliyorum;

"İbrahimoviç'i istiyoruz başkan, ya al, ya git."

Para mı var? Formanın yıldızının yerini beğenmediğimiz için formayı, takımın transferlerini beğenmediğimiz için kombine alma hayallerinizi çöpe atan bizler değil miyiz? Bu adamlar senden, benden, bizden... TFF'den, UEFA'dan, sponsordan kazanamazsa; kimden nasıl kazanacak?

Gökten euro yağıyor da, Dursun Özbek'in, Aziz Yıldırım'ın, Fikret Orman'ın, İbrahim Hacıosmanoğlu'nun ve daha nicelerinin mi haberi yok?

İşte oyun da bize tam burada diyor ki; "Başarılı ol yahut olma, bütçen sen harcama yaptıkça kısıtlı kalacak." Harcamamayı elde tutmayı öğrenmeli, ve altyapımızı geliştirmeye devam etmeliyiz.

Bütün spor sayfaları, bize her sezon sözde, "wonderkid" listesi yapıyor. Ancak bu liste de ki her oyuncu ayrı bir lejyoner ayrı bir masraf. Manchaster United'ın futbolcusu, Memphis Depay'ı, Luke Shaw'ı, Liverpool'lu (Manchaster City'e transfer oldu) Raheem Sterling'i alın diyorlar. Ama bu futbolcuların en ucuzu zaten deliler gibi pazarlıkla, sezonlarca taksitle 20M'ye alınabiliyor. -Oyunu Pound oynayanlar için söylüyorum :d- ama bize lazım olan ucuz, ama gelecekte çok ama çok faydalı olup iyi bir kar ile satabileceğiniz futbolculardan size bir kaç isim söyleyeceğim bu gün.

- Ravel Morrison / Serbest / İngiliz / 21 yaşında / Bonservisi elinde. İmza parası verin biraz tercihi olun. cidden çok yetenekli.
- Alper Ademoğlu / Anderlecht / Türkiye / 16 yaşında / 100.000$
- Recep Niyaz / Samsunspor / Türkiye / 19 yaşında / 200.000$
- Abdelhak Nouri / Ajax / Hollanda / 17 yaşında / 400.000'$'a bağlamaya bakın, iyi kar edersiniz.
- Jonathan Silva / Sporting (POR) / Arjantin / 19 yaşında / 400.000'$ "umarım" yeterli olacaktır. Ben uzun süren pazarlıklar yaptım.
- Nathan / Atletico Paranaense / Brezilya / 18 yaşında / 550.000$
- Ante Coric / Dinamo / Hırvatistan / 17 yaşında / 700.000$
- Arianit Ferati / Stuttgart / Almanya / 16 yaşında / 800.000$

Şimdilik size önerebileceğim gençler bu kadar, yani ben şimdilik yeterli görüyorum, siz bu arkadaşları kadroya katmaya bakın, ben yakında yenilerini yazarım.

Bu arada, umarım sabır kelimesini bir yerlere not etmişsinizdir. 

Not; Bu oyuncular altyapı oyuncusu değil, yedek oyunculardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder



Lütfen sadece ilgili yazı hakkında yorum yapalım, konu dışı yorumlarınızı lütfen İletişim bölümünden bana ulaştırın. Teşekkürler!